Forschungsschwerpunkte

  • Einfluss von Noten auf Emotionen von Schüler:innen
  • Feedbackverarbeitung in der Schule
  • Dyadische Synchronizität (in Videokonferenzen)

ORCID ID: 0009-0009-2946-8962

Open Science Framework: https://osf.io/dcys7/

Konferenzbeiträge

  • Sachs. D.F., Frenzel, A. C., Tomazin, L., Wünsch, M., Lipnevich, A. A. (2025, April). Effects of Grading on Student Feedback Processing and Emotions: An Eye Tracking Study [paper presentation, invited symposium]. American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Denver, CO, US.
  • Frenzel, A.C., Kleen, H., Marx, A. K. G., Sachs, D. F., Baier-Mosch, F. & Kunter, M. (2024, August). Is it in their words? Teachers’ Enthusiasm and their Natural Language – a Sentiment Analysis. Paper presented at the 19th International Conference on Motivation (ICM), Bern, Switzerland.
  • Sachs, D. F., Marx, A. K. G., Frenzel, A. C., Schweizer, M. & Marx, A. K. G., (2024, September). Emotional Contagion and Facial Mimicry in Dyadic Online Video Conferences - Experimental Evidence Based on Cross-Recurrence Quantification [Poster presentation]. Biannual Meeting of the German Association of Psychology [Deutsche Gesellschaft für Psychologie, DGPs], Vienna, Austria.
  • Sachs, D. F., Frenzel, A. C., Schweizer, M. & Marx, A. K. G., (2024, March). Emotional Contagion and Facial Mimicry in Dyadic Online Video Conferences - An Experimental Study Using Cross-Recurrence Quantification Analysis [Poster presentation]. Conference of Experimental Psychologists [Tagung Experimentell Arbeitender PsychologInnen], Regensburg, Germany.

Hintergrund

seit 10/2024
Psychotherapeut für Kinder und Jugendliche in Ausbildung, DGVT Institut München
seit 09/2023
Doktorand in der Arbeitsgruppe Pädagogische Psychologie und Learning Sciences, LMU München
08/2022 - 02/2023
Auslandssemester, Universidade do Porto, Portugal
10/2020 - 08/2023
M.Sc. Psychology: Learning Sciences, LMU München
07/2018 - 12/2018
Auslandssemester, Stellenbosch University, Südafrika
10/2016 - 03/2020
B.A. Pädagogik/Bildungswissenschaften, LMU München